A A A

Comisia de concurs anunță!

04 Octombrie 2024 | 27

 

 

 

JUDECĂTORIA CĂUȘENI

COMISIA DE CONCURS

ANUNŢ

cu privire la desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției publice vacante din cadrul Secretariatului Judecătoriei Căuşeni

În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009, se anunță concurs pentru ocuparea funcției publice în Judecătoria Căușeni:

  • Grefier –  2 post  (pe perioadă determinată, sediul Central)
  • Grefier –  1 post  (pe perioadă determinată, sediul Ștefan Vodă)

Scopul general al funcției:

Contribuie la înfăptuirea justiției prin acordarea sprijinului necesar judecătorilor la înfăptuirea actului de justiție.

Sarcinile de bază a grefierului:

  • Realizarea acțiunilor procedurale necesare pregătirii cauzei spre judecare;
  • Asigurarea suportului organizațional şi tehnic pentru buna desfăşurare a procesului de judecată;
  • Realizarea acțiunilor procedurale după finalizarea şedinţei de judecată.

Condiţii de participare la concurs

Condiţii de bază:

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova; 

b) cunoaște limba română;

c) are capacitate deplină de exerciţiu; 

d) nu a împlinit vîrsta de 63 de ani; 

e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate; 

f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă; 

g) în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică, inclusiv dintr‑o funcție publică cu statut special, conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b), sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;

g1) în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale;

h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;

i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

j) nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

Cerinţe specifice:

Studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă ori studii medii de specialitate absolvite cu diplomă.

Persoanele interesate pot depune personal dosarul de concurs, care va conține:

  • formularul de participare;
  • copia buletinului de identitate;
  • copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională şi/sau de specializare;
  • copia carnetului de muncă;
  • certificat medical;
  • cazierul judiciar;
  • 2 poze ¾.

Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

BIBLIOGRAFIA CONCURSULUI

Constituția Republicii Moldova;

  • Acte legislative specifice domeniului de specialitate:

Codul de Procedură Civilă al Republicii Moldova din 30.05.2003;

Codul Civil al Republicii Moldova din 06.06.2002;

Codul penal al Republicii Moldova din 18.04.2002;

Codul de procedură penală al Republicii Moldova din 14.03.2003;

Codul contravențional al Republicii Moldova din 24.10.2008;

Hotărîrea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 142/4 din 04.02.2014 cu privire la aprobarea Instrucţiunii referitor la activitatea de evidență şi documentare procesuală în judecătorii şi curţi de apel.

Legea nr. 514-XIII din 06 iulie 1995 privind organizarea judecătorească;

Legea nr. 87 din 21.04.2011 privind repararea de către stat a prejudiciului cauzat prin încălcarea dreptului la judecarea în termen rezonabil a cauzei sau a dreptului la executarea în termen rezonabil a hotărârii judecătorești;

Legea contenciosului administrativ nr. 793 din 10.02.2000;

  • Acte legislative specifice domeniului serviciului public:

Legea nr. 158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;

Legea nr. 25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;

Legea nr. 133 din 17.06.2016 privind declararea averii şi a intereselor personale.

Legea nr.133 din 08.07.2011 privind protecția datelor cu caracter personal;

Legea nr. 190-XIII din 19.07.1994 cu privire la petiţionare;

Legea nr. 271-XVI din 18.12.2008 privind verificarea titularilor şi a candidaţilor la funcţii publice.

Data limită de depunere a dosarului de concurs ­­­­­­­­­­– 18 octombrie 2024.

Persoanele interesate pot depune personal dosarul de concurs la sediul Judecătoriei Căuşeni str. Str. Ştefan cel Mare, 86, or. Căuşeni. Copiile documentelor  pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.

Dosarul de participare la concurs poate fi prezentat prin  poştă pe adresa: or. Căuşeni, str. Ştefan cel Mare, 86, sau  jca@justice.md

 În cazul în care dosarul de concurs se depune prin poştă  sau e-mail,  candidaţii vor prezenta  documentele originale pentru verificarea veridicității copiilor depuse la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.          

Persoana de contact: specialist principal Serviciu Resurse Umane -  Oprea Olga, telefon de contact: 0243-2-25-65

e-mail: olga.oprea@justice.md