A A A

ANUNȚ - desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției publice vacante de asistent judiciar

24 Decembrie 2015 | 5
Judecătoria Căuşeni
COMISIA DE CONCURS
ANUNŢ
cu privire la desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţii
publice vacante din cadrul Secretariatului Judecătoriei Căuşeni
 
      În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009, se anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante în cadrul secţiei grefă a  Judecătoriei Căuşeni:
 
Asistent judiciar – 1 post temporar vacant.
 
Scopul general al funcţiei:
Asistă judecătorul la exercitarea de către acesta a funcţiilor sale.
 
Sarcinile de bază:
colectează actele normative necesare judecătorului şi altă informaţie necesară pentru judecarea dosarului distribuit judecătorului;
generalizează problemele de drept în dosarele distribuite judecătorului respectiv şi elaborează recomandări pe marginea problemelor legate de interpretarea şi aplicarea legii;
verifică prezenţa actelor care urmau a fi prezentate de către participanţii la proces;
elaborează, la indicaţia judecătorului, proiectele de acte procesuale;
asigură depersonalizarea hotărîrilor judecătoreşti şi publicarea lor pe pagina web a instanţei judecătoreşti; 
participă în grupuri de lucru şi în comisii, în limitele competenţei sale;
 
Condiţii de participare la concurs
Condiţii de bază:
-  deţinerea cetăţeniei Republicii Moldova;
-  cunoaşterea limbii de stat;
-  neatingerea vârstei necesare obţinerii dreptului la pensie pentru limita de vârstă;
-  lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
-  neprivarea de dreptul de a ocupa funcţii publice.
 
Cerinţe specifice.
Studii superioare juridice, absolvite cu diplomă de licenţă;
Vechime în muncă în specialitate juridică de cel puţin un an.
 
Persoanele interesate pot depune personal dosarul de concurs, care va conţine:
-  formularul de participare;
-  copia buletinului de identitate;
-  copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
-  copia carnetului de muncă;
-  certificat medical;
-  cazierul judiciar;
-  2 poze ¾.
 
       Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.
       Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
 
BIBLIOGRAFIA CONCURSULUI
-  Constituţia Republicii Moldova;
Acte legislative specifice domeniului de specialitate:
-  Codul de Procedură Civilă al Republicii Moldova din 30.05.2003;
-  Codul Civil al Republicii Moldova din 06.06.2002;
-  Codul Muncii al Republicii Moldova din 28.03.2003;
-  Codul Familiei al Republicii Moldova din 26.10.2000;
-  Codul penal al Republicii Moldova din 18.04.2002;
-  Codul de procedură penală al Republicii Moldova din 14.03.2003;
-  Codul contravenţional al Republicii Moldova din 24.10.2008;
-  Legea nr. 789-XIII din 26 martie 1996 cu privire la Curtea Supremă de Justiţie;
-  Legea nr. 514-XIII din 06 iulie 1995 privind organizarea judecătorească;
-  Legea nr. 544-XIII din 20 iulie 1995 cu privire la statutul judecătorului;
-  Legea nr. 87 din 21.04.2011 privind repararea de către stat a prejudiciului cauzat prin încălcarea dreptului la judecarea în termen rezonabil a cauzei sau a dreptului la executarea în termen rezonabil a hotărârii judecătoreşti;
-  Legea contenciosului administrativ nr. 793 din 10.02.2000;
-  Legea nr.59 din 15.03.2007 privind statutul şi organizarea activităţii grefierilor din instanţele judecătoreşti
Acte legislative specifice domeniului serviciului public:
-  Legea nr. 158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
-  Legea nr. 25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
-  Legea nr. 16-XVI din 15.02.2008 cu privire la conflictul de interese;
-  Legea nr. 1264-XV din 19.07.2002 privind declararea şi controlul veniturilor şi a proprietăţii demnitarilor de stat, judecătorilor, procurorilor, funcţionarilor publici şi a unor persoane cu funcţie de conducere;
-  Legea nr. 90-XVI din 25.04.2008 cu privire la prevenirea şi combaterea corupţiei;
-  Legea nr. 190-XIII din 19.07.1994 cu privire la petiţionare;
-  Legea nr. 271-XVI din 18.12.2008 privind verificarea titularilor şi a candidaţilor la 
funcţii publice.
 
 
       Data limită de depunere a dosarului de concurs – 13 ianuarie 2016.
       Persoanele interesate pot depune personal dosarul de concurs la sediul Judecătoriei Căuşeni str. Str. Ştefan cel Mare, 86, or. Căuşeni. Copiile documentelor  pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.
       Dosarul de participare la concurs poate fi prezentat prin  poştă pe adresa: or. Căuşeni, str. Ştefan cel Mare, 86, sau  jca@justice.md
       În cazul în care dosarul de concurs se depune prin poştă  sau e-mail,  candidaţii vor prezenta  documentele originale pentru verificarea veridicităţii copiilor depuse la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.          
       Persoana de contact Rîncău Ion, şef al secretariatului, telefon de contact: 0-243-2-76-17.